Månen....natten och en vandring = Reflektionstid


Tidig morgon eller sen kväll, månen följer mej på vägen hem, det känns tryggt.Att jag sen också bor ute i skogen och utan gatlysen gör att månen är en kär vän.
Månen och snön lyser upp, pannlampan är laddad och finns som extra stöd när snön smällter bort och månen är i nedan......det tar 35 minuter till jobbet i rask takt utan att bli svettig.
Jag och månen funderar på mycket efter vägen....:
Hur var dagen?
Vad blev gjort?
Vilket blev lyckat?
vad ska jag ta med mej från den här dagen?
Hur kunde jag gjort eljest?
Vad glömde jag ?
Hur går jag vidare? (på jobbet alltså)  jag har plötsligt över en timmes reflektionstid varje dag!!!!!!!!!!!!!!
Det borde alla lärare få uppleva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0